Skip to main content

KPN stopt definitief met 3G. Is uw organisatie al klaar voor 4G?


Vanaf 31 maart 2022 stopt KPN definitief met 3G. KPN zet haar 3G-netwerk uit omdat steeds minder mensen gebruik maken van 3G en al internetten via 4G en 5G. Bovendien gaan de frequenties die nu voor 3G gebruikt worden, ingezet worden voor het KPN 4G- en 5G-netwerk. Zo wordt het 4G- en 5G-netwerk nóg sneller, veiliger en stabieler.

Waarom stopt 3G?

De internetbehoefte van gebruikers neemt alleen maar toe. Medewerkers zijn tegenwoordig niet meer gebonden aan een vaste werkplek op kantoor. Ze zijn onderweg of werken op wisselende locaties. Daarbij is het belangrijk om altijd en overal bereikbaar te blijven voor klanten, leveranciers en collega’s. De toename van het dataverbruik in de afgelopen jaren maar ook de databehoefte in de toekomst, vragen om een netwerk dat hiervoor geschikt is. Door de netwerkcapaciteit van 3G vrij te maken voor 4G en 5G kunnen we onze klanten meer capaciteit en hogere snelheden bieden.

Is uw organisatie al klaar voor 4G?

Met alle smartphones die wij aanbieden kunt u automatisch internetten en bellen via het 4G-netwerk. Hebt u nog oude telefoons, tablets of andere data apparaten en maakt u enkel gebruik van ons 3G-netwerk? In dat geval kunt u nog tot 31 maart 2022 internetten en bellen over 3G. Belt of internet u daarna nog via het 3G-netwerk, dan valt de verbinding terug naar 2G.

Upgrade nu eenvoudig uw mobiele aansluiting naar het 4G-netwerk

Komt u er zelf niet uit? Onze specialisten helpen u graag op weg naar het 4G (of 5G) netwerk va KPN. Bel met 070 307 66 00.