Microsoft Teams Telefonie
Alles-in-één communicatie, altijd en overal bereikbaar.
Altijd Bereikbaar, Vandaag én Morgen
Een toekomstbestendige telefonieoplossing zorgt ervoor dat medewerkers optimaal bereikbaar zijn, waar ze zich ook bevinden. Door integratie met andere bedrijfssystemen, zoals e-mail en CRM, wordt zakelijke communicatie gestroomlijnd en efficiënt beheerd. Dankzij AI-functionaliteiten kunnen gesprekken eenvoudiger worden opgevolgd, wat de samenwerking en productiviteit vergroot. Daarnaast biedt MaXXus betrouwbare service en ondersteuning, zodat bedrijven altijd verzekerd zijn van een stabiele en professionele telefonieoplossing.


Efficiënte Telefonie voor de Moderne Werkplek
Microsoft Teams is een belangrijk onderdeel van De Moderne Werkplek. De meeste functies zitten al in je Microsoftlicentie. Met Microsoft Teams kun je chatten, online vergaderen en samenwerken, waar je ook bent. Daarnaast kun je Teams eenvoudig gebruiken als een volwaardige telefooncentrale.
Altijd bereikbaar met één nummer
Het verschil tussen een vast nummer, mobiel nummer en een Teams-call verdwijnt. Met Microsoft Teams Telefonie hebben je medewerkers één nummer waarop ze overal bereikbaar zijn – op elk apparaat en in elke app. Met één beschikbaarheidsstatus en één gespreksgeschiedenis. Dat maakt bellen overzichtelijk en efficiënt.
Nog handiger: schakel AI in bij elk gesprek. Teams kan automatisch een samenvatting maken en actiepunten opstellen. Zo werk je slimmer en bespaar je tijd.
- Eén nummer, overal bereikbaar
- Altijd inzicht in je gesprekken
- Slimme AI voor efficiëntere communicatie
Bellen met Microsoft Teams: Vier Opties
MaXXus biedt diverse oplossingen om telefonie binnen Microsoft Teams te integreren. Afhankelijk van de behoeften van jouw organisatie kun je kiezen uit de volgende mogelijkheden:
- Bellen via Microsoft Teams met Calling Plans. Dit is een oplossing vanuit Microsoft zelf en werkt met een extra ‘Voice add-on’ licentie. Je belt dan vervolgens via de telefooncentrale van Microsoft zelf en die verloopt niet direct over het Nederlandse telefonienetwerk.
- Bellen met Microsoft Teams via je SIP-kanalen. Als alternatief op Calling Plans biedt MaXXus de mogelijkheid om te bellen via je eigen SIP-kanalen. Je hebt dan net als bij Calling Plans de add-on licentie nodig en een SIP-trunk die een directe verbinding maakt met het Nederlandse telefonienetwerk.
- Via je eigen telefooncentrale bellen met Microsoft Teams. Met deze optie koppelen we je eigen (KPN EEN Cloud) telefooncentrale aan je Microsoft Teams account. Hier heb je per gebruiker ook de add-on licentie nodig en een extra licentie om de koppeling te maken. Het voordeel van deze optie is dat je per gebruiker kan bepalen of ze deze functionaliteit van bellen via Microsoft Teams nodig hebben. Daar je blijft bellen via je eigen telefooncentrale in de Cloud blijven alle functionaliteiten die je gewend bent behouden.
- Operator Connect van KPN. Operator Connect is een oplossing van Microsoft die een betere integratie met telefoniediensten biedt dan Calling Plans. Met Operator Connect kunnen we Teams als telefonieoplossing gebruiken zonder dat Microsoft zelf als 'voice operator' hoeft op te treden. In plaats daarvan fungeert Operator Connect als een brug tussen de klant en bekende telefonieproviders zoals KPN. Dit betekent dat klanten voor ondersteuning terecht kunnen bij MaXXus, KPN Excellence Partner bij uitstek, in plaats van direct bij Microsoft.
Benieuwd wat wij voor uw bedrijf kunnen betekenen?
Vraag vrijblijvend een adviesgesprek aan of stel uw vraag.