Op 12 mei presenteerde Eelco Blok de nieuwe strategie van KPN voor de periode tot 2015. De nieuwe strategie beschrijft hoe we met KPN de beste dienstverlener worden en onze marktpositie in Nederland gaan versterken.

 

KPN Zakelijke Markt vertaalt deze strategie naar het versterken van de relatie met de klant; nog meer en nog beter met de klant in contact.

 

Dit leidt tot een aanpassing van de verkoopstrategie en verkooporganisatie van KPN Sales. Nadrukkelijker dan ooit wordt de samenwerking met de KPN Business Partners opgezocht.

KPN doet dit o.a. door een duidelijke klantsegmentatie toe te passen. De KPN Business Partner krijgt hierin een zeer belangrijke rol. Op hoofdlijnen houdt de nieuwe segmentatie en bedieningsformule het volgende in:

  1. Er wordt een nieuw segment Large Enterprises gevormd voor de top 1.000 klanten, voorheen voornamelijk Relatie Verkoop klanten. Deze klanten zullen door KPN direct sales bediend worden.
  2. Voor de top 15.000 klanten tussen het nieuwe segment Large Enterprises en het segement MKB wordt het segment Medium Enterprises ingericht. KPN direct sales en een aantal vooraf geselecteerde KPN Business Partners worden hier complementair aan elkaar ingezet. Sales onderhoudt de relatie met klanten en zoekt naar verkoopkansen, de geselecteerde KPN Business Partners volgen de leads op en zorgen voor het sluiten van overeenkomsten.
  3. De overige zakelijke klanten vormen het MKB segment en zullen door de reguliere MKB verkoopkanalen worden bediend. Hierin staan zowel de KPN Business Partner als directe KPN kanalen zoals KPN BC, Callcenters en kpn.com centraal.

In de komende periode zal de nieuwe strategie verder in detail worden uitgewerkt. Hierin houden we de volgende tijdslijnen voor ogen:

  • Per 1 juli zullen klanten worden toegevoegd aan het segment MKB.
  • In de periode naar 1 oktober vindt de selectie van de speciale KPN Business Partners voor de samenwerking met KPN direct sales in het segment Medium Enterprises plaats. In deze periode wordt ook concrete invulling gegeven aan deze samenwerkingsafspraken.
  • Tot 1 oktober verandert niets in de samenwerking tussen KPN direct sales en de KPN Business Partners.
  • Per 1 oktober start de nieuwe intensieve samenwerking tussen KPN direct sales en de KPN Business Partners in het segment Medium Enterprises.
  • Per 1 januari is de nieuwe bedieningsformule en klant segmentatie volledig doorgevoerd.

Wij zijn ervan overtuigd op deze manier optimaal invulling kunnen geven aan de nieuwe strategie van KPN, werken met een vereenvoudigd bedieningsmodel en de klant centraal zetten.

 

het nieuwe werken

Meer weten?

bel maxxus

Naar alle contact gegevens

facebook maxxus twitter maxxus linkedin maxxus youtube mo

MaXXus wijst u graag de weg!

Copyright 2016 | Alle rechten voorbehouden | Privacy, Cookies en Disclaimer