De afgelopen week waarschuwde de ACM (Autoriteit Consument & Markt) dat steeds meer MKB'ers slachtoffer zijn van slamming. Wat is slamming en wat kunt u doen om te voorkomen dat u geslamd wordt?

Wat is slamming?
Slamming is de ongewenste overname van uw telecomabonnement door een andere telecomaanbieder. Bij slamming krijgt u meestal telefonisch een voordeliger abonnement aangeboden dat u eigenlijk niet wilt. Door een aantal bevestigingen of ontkenningen stemt u zonder het te weten met de aanbieding in, zonder dat u uw handtekening heeft gezet. De contractwijziging wordt pas zichtbaar als de nieuwe telecomaanbieder factureert of als u een contractbeëindiging van de oude aanbieder ontvangt.


Hoe kunt u slamming voorkomen?
Slamming is erg vervelend voor u en uw onderneming. Het kost u een hoop tijd en moeite om de problemen op te lossen. Gelukkig zijn er een aantal dingen die u kunt doen om slamming te voorkomen.

 

Met welke partij heeft u te maken?
Om een ongewenste overstap te voorkomen, is het belangrijk dat u weet met welke partij u te maken heeft. Heeft u daadwerkelijk een medewerker van uw telecomaanbieder aan de lijn of is het iemand die zogenaamd namens uw telecomaanbieder belt?


Heeft u geen interesse?
Spreek duidelijk uit dat u geen interesse heeft. Vermijd hierbij de woorden ja en nee.


Heeft u interesse?
Geef duidelijk aan dat u niet telefonisch instemt met de aanbieding en dat u een voorstel per e-mail wilt ontvangen. Bij ontvangst van de e-mail is het belangrijk dat u het voorstel goed doorleest. Het komt namelijk ook voor dat als u niet reageert op de e-mail, u vervolgens toch vastzit aan een ongewenst abonnement.

 

Wat kunt u als slachtoffer doen?
Bent u slachtoffer van slamming of telefonische misleiding? Stuur direct een brief of e-mail naar de aanbieder bij wie u een ongewild contract heeft. In deze brief eist u dat uw aansluiting en overeenkomst met de oude aanbieder hersteld wordt. Verzoek tevens om de bevestiging dat u geen contract heeft met de nieuwe aanbieder.

 

Meer informatie
Ondanks dat wij niet de mogelijkheid hebben om uw nieuwe contract ongedaan te maken, kunnen wij u wel adviseren in het geval van slamming. Voor meer informatie kunt u altijd contact opnemen met één van onze medewerkers of uw vaste aanspreekpunt binnen MaXXus. U kunt ons bereiken op 070 307 66 00 of per mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

het nieuwe werken

Meer weten?

bel maxxus

Naar alle contact gegevens

facebook maxxus twitter maxxus linkedin maxxus youtube mo

MaXXus wijst u graag de weg!

Copyright 2016 | Alle rechten voorbehouden | Privacy, Cookies en Disclaimer