KPN heeft onlangs aangekondigd te stoppen met traditionele analoge PSTN lijnen en met de ISDN1 en 2-diensten uit haar portfolio. Vanaf 1 september 2019 zullen de meervoudige diensten niet meer beschikbaar zijn voor klanten van KPN en KPN Wholesale. Volgens KPN moeten klanten de komende jaren overstappen naar op breedband gebaseerde alternatieven. Het aantal gebruikers van de traditionele telefoniediensten nam volgens KPN  hoe dan ook al af, terwijl VoIP diensten juist sterk in populariteit toenamen.

De komende beëindiging van de dienstverlening betreft alleen meervoudige PSTN en enkelvoudige en meervoudige ISDN 1 en 2 netlijnen. De ISDN/15/20/30 diensten blijft KPN  nog tot ten minste 1 januari 2021 ondersteunen.

De techniek achter ISDN is de afgelopen jaren sterk ingehaald door VoIP (Voice Over IP). Door de opkomst van VoIP in het bedrijfsleven is ISDN al jaren op zijn retour. KPN zal vooruitlopend op de definitieve beëindiging in 2019 vanaf 2018 geen ISDN apparatuur meer vervangen in de wijkcentrales.

VoIP (SIP Trunk) versus ISDN infrastructuur

Met VoIP zijn vaak flinke besparingen te realiseren. Met name op abonnementskosten, maar zeker ook op de gesprekskosten. Met een SIP Trunk betalen we niet meer per kanaal, maar per telefoonnummer of reeks van telefoonnummers. Een eventuele wirwar aan bestaande nummers (ISDN en analoog) kunnen met nummerbehoud worden opgenomen in één SIP Trunk. Gesprekskosten liggen aanzienlijk lager dan ISDN-gesprekskosten. Heeft een bedrijf meerdere locaties dan worden onderlinge gesprekken vaak gratis afgehandeld. Enkele voordelen op een rijtje;SIP Trunk

 

  • Forse besparingen op zakelijke telefonie kosten
  • Gratis onderling bellen met collega`s
  • Beheerkosten ISDN netwerk vervallen
  • Extra beveiliging tegen Hackers
  • Flexibiliteit in bereikbaarheid, nummers zijn niet gebonden aan vaste locaties
  • Optionele extra functionaliteiten

 

De zakelijke markt omarmt ondertussen de voordelen van een VoIP telefonie omgeving. Het percentage bedrijven in Nederland dat is overgestapt op VoIP is inmiddels de 50% gepasseerd.

Twijfels over uw PSTN, ISDN1 en/of ISDN2 infrastructuur?  

De medewerkers van MaXXus Communications hebben hun sporen ruimschoots verdiend in de wereld van telefonie. In ons team is de kennis en kunde van ruim 25 jaar telefonie ontwikkeling aanwezig. MaXXus biedt vanuit haar portfolio MVoice SIP Trunks , welke op zeer veel bestaande systemen gecertificeerd is. Ondanks dat er vaak luchtig wordt gesproken met betrekking tot de eenvoudige overstap van ISDN naar een SIP Trunk of Cloud telefonie oplossing komt er echt veel meer bij kijken dan ons vaak lief is. Door goed te luisteren en onze kennis en kunde optimaal in te zetten, realiseren we voor onze klanten de juiste aanvraag en implementatie  van ISDN naar VoIP . U heeft een unieke onderneming die u met zorg heeft opgebouwd, daar hoort een kwalitatief hoogstaande VoIP oplossing van MaXXus bij! Onze enthousiaste en kundige medewerkers vertellen u graag meer over de mogelijkheden voor uw onderneming. Maak vandaag nog een afspraak en  ondervind zelf de kwaliteit van onze eigen SIP Trunk door te bellen met 070 307 66 00.

het nieuwe werken

Meer weten?

bel maxxus

Naar alle contact gegevens

facebook maxxus twitter maxxus linkedin maxxus youtube mo

MaXXus wijst u graag de weg!

Copyright 2016 | Alle rechten voorbehouden | Privacy, Cookies en Disclaimer